Meer leads genereren
Wil je meer leads genereren via marketing? Optimaliseer dan de gehele sales funnel voor het beste resultaat. Uiteraard met oog voor het maximale rendement.
Rendabele leadgeneratie met doelgerichte marketing
Wil je meer leads genereren via marketing maar weet je nog niet precies hoe? Dan help ik je graag op weg met een effectieve leadgeneratie campagne. Hierbij optimaliseer ik de gehele sales funnel, van het allereerste contact via een marketingcampagne naar het inplannen van concrete afspraken met gekwalificeerde leads. Uiteraard met oog een zo goed mogelijk rendement.
De werkwijze waarmee we meer leads genereren
Tijdens de samenwerking stellen we ons continu de volgende drie vragen: Hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen onder de doelgroep tegen zo laag mogelijke kosten? Hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep contactgegevens achterlaat? Én hoe zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk sales qualified leads ook daadwerkelijk een afspraak inplannen met het sales team?
Een antwoord op deze vragen haal ik uit de psychologische marketingmethode van Seven is the Magic Number. Een vaste werkwijze die aan de basis staat van alle opdrachten. We doorlopen de volgende stappen:
Bepaal je doelstelling
Uiteraard gaan we voor meer gekwalificeerde leads verzamelen, maar we kijken tegelijkertijd naar de behaalde omzet en winst in relatie tot de gemaakte kosten. Het draait immers om rendement.
1Breng beïnvloedingskansen in kaart
Ik analyseer je huidige doelgroep, resultaten en marketingactiviteiten. Zo krijg ik een goed beeld van de (on)mogelijkheden binnen je huidige sales funnel. De belangrijkste beïnvloedingskansen staan vervolgens centraal in de lead generatie aanpak voor jouw organisatie.
2Vertaal de beïnvloedingskansen naar een meetbare aanpak voor leadgeneratie
Ik vertaal de beïnvloedingskansen naar een concrete leadgeneratie aanpak. Hierbij nemen we vanaf het begin resultaatmetingen mee, zodat we zeker weten dat we leren en verbeteren op basis van de behaalde resultaten.
Verzin een effectieve aanpak
De beïnvloedingskansen vertellen waar we de meeste winst kunnen behalen met leadgeneratie. Vervolgens optimaliseren we de aanpak op basis van structurele resultaatmetingen én AB-testen.
3.1Stel een meetplan op
In het meetplan leggen we vast hoe we de prestaties in de sales funnel meten. Hierbij ligt de nadruk op rendementsanalyses én AB-testen. Zo weet je zeker dat je vooral investeert in rendabele activiteiten.
3.2Creëer de marketingmiddelen
Uiteraard heb je niets aan een leadgeneratie aanpak als je hem niet implementeert. Daarom ondersteun ik je ook bij de realisatie van alle benodigde marketingmiddelen.
4Lanceer de campagne
Je marketingmiddelen schreeuwen om de spotlight en ook de data-verzameling binnen de complete sales funnel is op orde. Kortom: de campagne is klaar voor lancering.
5Verzamel data
Heb je voldoende data verzameld? Start dan met de resultaatanalyse.
6Evalueer de resultaten
We evalueren periodiek de resultaten en kijken waar nog verbeterpunten liggen. Door structurele optimalisatie houd je de stijgende lijn het langste vast.
7Meer leads genereren met Seven is the Magic Number
Hier vind je de belangrijkste voordelen van een samenwerking met Seven is the Magic Number op een rij. Zie je brood in deze voordelen en mijn werkwijze? Dan kom ik graag met je in gesprek.
We sturen op rendement
Ik houd altijd bij wat een bepaalde marketingactiviteit kost en oplevert. Zo weet je altijd welke onderdelen van de leadgeneratie campagne renderen en welke niet. Dat maakt gerichte keuzes maken een stuk gemakkelijker.
1We testen wat het beste werkt voor jouw organisatie
Of het nu een kanaalkeuze betreft of de concrete invulling van een propositie, we testen altijd meerdere opties. Dus wil je werk maken van online leadgeneratie? Dan testen we eerst welke kanalen (zoals AdWords, SEO en e-mail) het beste rendement opleveren.
2Je krijgt altijd maatwerk
Ik houd altijd rekening met de wensen en (on)mogelijkheden van je organisatie. Zo krijg je leadgeneratiestrategie waar je ook echt mee uit de voeten kunt. Zeker op de lange termijn pluk je de vruchten van deze pragmatische benadering.
3Je leert meer over marketing & psychologie
Ik heb een achtergrond in de marketing en in de psychologie. En dat zie je zeker terug in mijn werk. Uiteraard deel ik deze kennis van marketingpsychologie graag met je marketing- en salesteam.
4Je profiteert van het werk van anderen
Ik test niet alleen bij jou, maar ook bij andere klanten. Zo is er een continue toestroom van data en interessante business cases. Daar word jij ook slimmer van. Ik deel namelijk de inzichten met vaste klanten. Zit er een case tussen die op het lijf is geschreven voor jouw organisatie? Dan hoor jij dat als eerste.
5Ik werk goed samen met je sales team
Een lead is heel duur als hij niet wordt opgevolgd. Daarom overleg ik goed met je sales team over hun ervaringen en wensen. Wat is bijvoorbeeld het gewenste profiel van leads die we aandragen met marketing?
6Wat krijg je concreet opgeleverd?
Het primaire marketingdoel is duidelijk: we willen meer leads genereren. Maar wat krijg je in de tussentijd dan opgeleverd? Dat vertel ik graag. Je kunt de volgende concrete documenten en marketingmiddelen verwachten.
Overzicht beïnvloedingskansen leadgeneratie
Ik geef een overzicht van de belangrijkste inzichten en verbeterpunten waarmee we meer leads genereren.
Een aanpak voor leadgeneratie
Je krijgt een aanpak waarmee we meer leads genereren voor jouw organisatie. Waar nodig lever ik uitgewerkte concepten voor alle marketingmiddelen. Zo vorm je een duidelijk beeld van de uiteindelijke campagne.
Een meetplan
In het meetplan vind je een recept voor resultaatmetingen in de gehele sales funnel. Een belangrijke rol is hierbij weggelegd voor de combinatie van verschillende databestanden.
Marketingmiddelen
Ik schrijf graag teksten voor je organisatie, maar voor design en technische applicaties werk ik samen met specialisten uit je team of uit mijn netwerk.
Rapportages
We evalueren periodiek de behaalde ROI marketing resultaten. Hierbij kijken we continu hoe we de leadgeneratie aanpak verder kunnen verbeteren.
Misschien kan ik je hier ook mee helpen
Bestaande klanten benaderen
Wil je meer verdienen aan bestaande klanten? Ook daar kan ik je mee helpen.
Bestaande klanten benaderenOnline conversie optimalisatie
Optimaliseren vind ik het leukste van allemaal. Dus wil je online resultaten verbeteren? Laat het weten!
Online conversieoptimalisatieOffline marketing optimalisatie
Je kunt ook je offline activiteiten testen. Wil je het eens proberen? Dan help ik je graag verder vanuit het expertise: offline marketing optimalisatie.
Offline marketing optimalisatie- © Seven is the magic number 2024
- Cookieverklaring