Klantretentie verhogen
Wil je de klantretentie verhogen. Dan optimaliseer ik graag je klantretentiecampagnes. Zeker als je werkt met een abonnementsmodel.
Klantretentie verhogen gaat gemakkelijker met psychologie
Zijn herhaalaankopen belangrijk voor je organisatie en staat klantenbinding bovenaan je wensenlijst? Dan sta ik voor je klaar. Zeker als je werkt met een abonnementsmodel help ik je graag verder met unieke inzichten en cases.
De klantretentie verhogen we als volgt
Klantretentie verhogen hangt af van timing, het kanaal en de waarde van je propositie. Deze puzzel leggen we met behulp van de psychologische marketingmethode van Seven is the Magic Number. Een vaste werkwijze waarin we de volgende stappen doorlopen:
Bepaal je doelstelling
Uiteraard gaan we voor zoveel mogelijk herhaalaankopen. Dat betekent dat we vooral kijken naar het conversieratio van de campagne. Hoe hoger het percentage, hoe succesvoller de campagne.
1Breng beïnvloedingskansen in kaart
Ik bekijk je huidige retentiecampagne en bedenk hoe je doelgroep daarop reageert. Deze analyse levert de praktische verbeterpunten die centraal staan in de nieuwe retentiecampagne.
2Vertaal beïnvloedingskansen naar meetbare marketinguitingen
De belangrijkste beïnvloedingskansen krijgen een creatieve vertaalslag naar de geselecteerde marketinguitingen voor de retentiecampagne. Tijdens deze creatieve oefening houd ik de resultaatmeting continu in het achterhoofd, zodat we de belangrijkste ideeën kunnen testen op effectiviteit.
3Bedenk creatieve concepten
Voor de belangrijkste beïnvloedingskansen creëer ik verschillende creatieve uitingen. Je kiest zelf welke varianten meegaan naar de effectiviteitstest.
3.1Stel een meetplan op
In het meetplan beschrijf ik hoe de effectiviteitstesten binnen de campagne verlopen. Ik werk het liefst met drie (AB-)testrondes onder een klein deel van de doelgroep, zodat we de massa kunnen benaderen met de meest succesvolle variant.
3.2Creëer de marketingmiddelen
De creatieve concepten zijn goedgekeurd. Nu is het zaak ze ook te vertalen naar inzetbare marketingmiddelen die de klantloyaliteit verhogen. Uiteraard ondersteun ik ook bij de productie.
4Lanceer de campagne
Het voorstel voor klanten is perfect vertaald naar marketingmiddelen en de data-verzameling is waterdicht. De campagne is daarom klaar voor de lancering.
5Verzamelen data
Registreer alles wat mogelijk is op het gebied van klantbehoud. Deze cijfers zijn namelijk nodig voor de resultaatmeting.
6Evalueer de resultaten
Na iedere testronde beoordelen we de resultaten. Wat is bijvoorbeeld de beste presterende variant? En zijn er nog mogelijkheden tot verbetering? Een antwoord op beide vragen bepaalt direct de meest logische vervolgstap.
7De voordelen van klantretentie verhogen met mijn hulp
Hieronder vind je de belangrijkste voordelen bij een samenwerking waarin we gaan voor de klantretentie verhogen. Heb je vervolgens meer interesse? Dan maak ik graag kennis.
We testen wat het beste werkt
Voor de belangrijkste beïnvloedingskansen maken we minimaal een variant die we testen tegen de baseline. Zo weet je precies welke klantenbinding technieken het beste werken voor je organisatie. Waardevolle kennis waar je nog jaren van profiteert.
1Je profiteert van het werk van anderen
Ik test niet alleen bij jou, maar ook bij andere klanten. Zo is er een continue toestroom van data en interessante cases. Daar profiteer je ook van. Ik deel namelijk relevante klantbehoud cases namelijk met vaste klanten. Zit er een case tussen die op het lijf is geschreven voor je organisatie? Dan hoor jij dat als eerste.
2We sturen op rendement
Voor iedere testvariant berekenen we een business case. Wat levert de retentiecampagne op als je hem naar al je klanten stuurt? Cruciale informatie als je omzet of winst wilt maximaliseren.
3Je krijgt altijd maatwerk
Ik houd rekening met de wensen en (on)mogelijkheden van je organisatie. Zo krijg je altijd een retentiecampagne waar je leidinggevende mee akkoord gaat.
4Je leert meer over marketing & psychologie
Ik werk volgens een psychologische marketingmethode. Uiteraard neem ik je mee in de werkwijze, zodat je er op termijn zelf mee kunt werken.
5Wat krijg je concreet opgeleverd als we de klantretentie verhogen?
We gaan voor de klantretentie verhogen, maar daarmee weet je nog niet wat je precies krijgt opgeleverd. Dat verduidelijk ik graag. Tijdens een samenwerking kun je namelijk het volgende verwachten aan praktische adviezen en marketingmiddelen:
Beïnvloedingskansen
Ik geef een overzicht van de belangrijkste verbeterpunten voor je retentiecampagne. Deze inzichten staan centraal bij de creatieve concepten én het meetplan.
Creatieve concepten
Voor de beïnvloedingskansen met de meeste potentie krijg je verschillende creatieve concepten opgeleverd. Je kiest vervolgens de variant die het beste aansluit bij het loyaliteitsprogramma van je organisatie.
Een meetplan
In het meetplan vind je een recept voor het testen van de belangrijkste beïnvloedingskansen. Hierbij werk ik een serie AB-testen uit, waarbij we de testvariant afzetten tegen de marketinguiting die je organisatie nu inzet.
Marketingmiddelen
Mensen converteren pas na een interactie met een marketingmiddel van je retentiecampagne. Dus uiteraard lever ik deze ook op. Ik schrijf meestal de teksten en voor design en techniek werk ik samen met kundige partners uit je team of uit mijn netwerk.
Rapportages
Na iedere testrondes krijg je een rapportage met daarin een verklaring van de behaalde resultaten en advies voor verdere optimalisatie van de loyaliteitscampagne.
Ik help je ook graag verder met de volgende expertises
Nieuwe klanten werven
Wil je meer leads, donateurs of directe verkopen? Dan help ik je graag verder vanuit het expertise: nieuwe klanten werven.
Nieuwe klanten wervenOnline conversieoptimalisatie
Wil je een beter rendement behalen uit je online marketingmiddelen? Dan help ik je graag verder met conversieoptimalisatie.
Online conversieoptimalisatieOffline marketing optimalisatie
Ook je offline marketingmiddelen kun je verbeteren. Meer weten? Klik dan snel verder.
Offline marketing optimalisatie- © Seven is the magic number 2024
- Cookieverklaring