HomeExpertisesNieuwe klanten wervenFondsen werven

Fondsen werven

Vallen de resultaten van je fondsenwerving tegen? Verbeter dan je campagne met behulp van marketingpsychologie. Zo wordt fondsen werven weer leuk.

Fondsen werven gaat een stuk gemakkelijker met marketingpsychologie

Wil je meer donateurs werven voor je goede doel via een campagne? Dan verbeter ik graag je brief, belscript, organisatiewebsite óf complete propositie met behulp van mijn psychologische marketingmethode. Zo weet je zeker dat de doelgroep van de campagne ontvankelijk is voor je verhaal.

Fondsen werven we als volgt

Ik heb ervaring met verschillende soorten fondsenwervingscampagnes. Van crowdfunding voor een groene start-up tot aan online donatieverzoeken voor een goed doel. Ondanks deze verscheidenheid aan campagnes volg ik altijd dezelfde werkwijze. Met mijn psychologische marketingmethode als houvast behaal ik nu eenmaal de beste resultaten.

Wil je weten of mijn werkwijze past binnen jullie fondsenwerving? Lees dan vooral het onderstaande stappenplan door.

Bepaal je doelstelling

Gaan we voor een maximaal aantal donaties of mikken we juist op een hogere opbrengst per donatie? De keuze heeft namelijk veel invloed op het uiteindelijke donatieverzoek.

1

Breng beïnvloedingskansen in kaart

Ik kijk naar de behaalde resultaten, leef me in in de donateurs én kijk naar de beschikbare marketingmiddelen. Zo krijg ik een goed beeld van de grootste kansen binnen je huidige fondsenwerving. Kansen die ik graag met je benut.

2

Vertaal de beïnvloedingskansen naar concrete AB-testen

Een beïnvloedingskans is pas waardevol als je hem vertaalt naar praktische ideeën voor fondsenwerving. Daarom werk ik hard aan de creatieve vertaalslag waarbij we direct de effectiviteitsmeting meenemen.

3

Bedenk creatieve optimalisaties

Voor de belangrijkste beïnvloedingskansen ontvang je meerdere uitgewerkte optimalisaties. Zo stuur je de campagne in de gewenste richting.

3.1

Stel een meetplan op

Zeker bij grote campagnes loont een AB-test onder een kleine selectie van de totale doelgroep. In het meetplan staat hoe je deze AB-test het beste aanpakt bij fondsen werven.

3.2

Creëer de marketingmiddelen

Fondsen stromen alleen binnen als donateurs ook daadwerkelijk kunnen doneren. Daarom help ik ook bij de productie van marketingmiddelen.

4

Lanceer de campagne

De fondsenwervingscampagne straalt overtuiging uit en ook de data-verzameling is 100% in orde. Kortom: de campagne is klaar voor lancering.

5

Verzamel data

Je kunt pas definitieve conclusies trekken nadat er voldoende gegevens zijn verzameld. Neem dus je tijd voor fondsen werven.

6

Evalueer de resultaten

Na de eerste testen bekijken we de resultaten. Wat presteert goed en wat kan nog beter? Zo werken we stapsgewijs toe naar de variant die het beste werkt voor de campagne.

7

Donateurs werven met Seven is the Magic Number

Er zijn genoeg marketeers die je graag helpen met donateurs werven. Waarom zou je dan voor Seven is the Magic Number kiezen? Om de volgende redenen natuurlijk!

We sturen op rendement

Als ideële organisatie wil je een zo groot mogelijk deel van de donaties gebruiken voor je goede doel. Dat betekent dat je campagnes moeten renderen. Daarom sturen we op een zo goed mogelijk rendement.

1

We testen wat het beste werkt voor jouw organisatie

We testen eerst klein de verschillende campagne opties, waarna we de massa benaderen met de meest succesvolle variant. Extra voordeel, als de eerste resultaten niet in de buurt komt van het gewenste rendement kun je tijdig aan de handrem trekken.

2

Je krijgt altijd maatwerk

Ik kijk goed naar de wensen en mogelijkheden van je goede doel. Zo rolt altijd een effectieve fondsenwervingscampagne uit waar je helemaal achter staat.

3

Je leert meer over marketing & psychologie

Je kunt veel van me leren op het gebied van beïnvloeding en psychologie. Uiteraard deel ik deze inzichten graag met je collega’s die verantwoordelijk zijn voor fondsen werven.

4

Je profiteert van het werk van anderen

Ik test niet alleen bij je organisatie, maar ook bij andere klanten. Zo is er een continue toestroom van nieuwe inzichten en succesvolle campagnes. Daar word je goede doel ook beter van. Ik deel namelijk alle nieuwe inzichten met vaste klanten.

5

Wat krijg je opgeleverd?

We gaan voor zoveel mogelijk donaties, het liefst tegen een zo hoog mogelijke klantwaarde. Maar wat krijg je dan van mij zodat we het doel ook echt kunnen bereiken? Dat vertel ik graag. Want bij iedere samenwerking lever ik de volgende producten op:

Beïnvloedingskansen

Ik geef een overzicht van de belangrijkste inzichten en verbeterpunten voor je fondsenwervingscampagne. Deze zijn voor goede doelen vrijwel altijd gekoppeld aan een marketingmiddel.

Creatieve concepten

Je krijgt voor de belangrijkste beïnvloedingskansen minimaal twee totaal verschillende creatieve concepten opgeleverd. Vervolgens kun jij de variant kiezen die jij het beste bij je organisatie vindt passen.

Een meetplan

We testen de beïnvloedingskansen voor fondsenwerving op effectiviteit. In het meetplan beschrijf ik hoe je deze test het beste kunt inrichten.

Marketingmiddelen

Natuurlijk help ik je ook aan praktische marketingmiddelen. Ik schrijf overigens zelf teksten, maar design en techniek zijn niet aan me besteedt. Geen probleem, want er zitten genoeg kundige designers en techneuten in mijn netwerk.

Rapportages

Voor iedere test krijg je een korte rapportage met een advies voor de gewenste vervolgstap. Welk idee kun je bijvoorbeeld het beste uitbouwen om nog meer fondsen te werven?

Deze expertises vind je wellicht ook interessant

Bestaande klanten benaderen

Natuurlijk wil je graag zoveel mogelijk donateurs binden aan je goede doel. Ik denk graag met je mee over de beste aanpak.

Bestaande klanten benaderen

Online conversie optimalisatie

Ik heb al verschillende goede doelen geholpen aan meer online donaties. Meer weten? Klik dan snel verder.

Online conversieoptimalisatie

offline marketing optimaliseren

Maak je gebruik van callcenters óf straatwerving? Dan optimaliseer ik deze campagnes voor je via het expertise offline marketing optimalisatie.

Offline marketing optimalisatie