HomeExpertisesOnline conversieoptimalisatieOpt-in marketing optimaliseren

Opt-in marketing optimaliseren

Is e-mail een belangrijk onderdeel van je online marketing? Zorg dan voor effectieve opt-in marketing. Met marketingpsychologie krijgen we het voor elkaar.

Opt-in marketing is een belangrijk bijzaak

E-mailmarketing kan zeer rendabel zijn. Verkopen gaat nu eenmaal een stuk makkelijker als je mensen direct benadert. Een opt-in verkrijgen voor commerciële e-mails is daarom zeer interessant. Hoe meer adressen je verzameld, hoe groter de vijver voor het genereren van meer leads, klanten of donateurs. Succesvolle opt-in marketing hangt af van drie factoren: het moment waarop je de opt-in vraagt; de presentatie van het opt-in verzoek én de waarde die een inschrijver op een nieuwsbrief of commerciële e-mail ontvangt. Hoe beter de timing, presentatie en geboden waarde, hoe groter de kans op een inschrijving.

Met de psychologische marketingmethode van Seven is the Magic Number los ik graag je opt-in uitdaging op. Hierbij doorlopen we de volgende stappen:

Bepaal je doelstelling

We gaan voor zoveel mogelijk kwalitatieve opt-ins. Uiteraard volledig volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

1

Breng beïnvloedingskansen in kaart

Ik kijk naar de inhoud en resultaten van eerdere opt-in marketingcampagnes én verplaats me naar de belevingswereld van je doelgroep. De belangrijkste inzichten presenteer ik als beïnvloedingskansen. Als je deze kansen benut stijgt het aantal inschrijvingen op je nieuwsbrief of commerciële e-mails.

2

Vertaal de beïnvloedingskansen naar AB-testen

De creatieve vertaalslag van beïnvloedingskans naar een opt-in verzoek luistert vaak nauw. Daarom verzin ik verschillende uitingen die we vervolgens testen onder een kleine steekproef. De meest succesvolle variant rollen we uiteindelijk breed uit.

3

Verzin een creatieve concepten

Ik werk verschillende concepten uit voor het opt-in verzoek. Per concept krijg je uitgewerkte wireframes waarbij o.a. de schrijfstijl en presentatiewijze afwijken. Je kiest vervolgens de variant die het beste past bij je organisatie.

3.1

Stel een meetplan op

Uiteraard wil je weten of de e-mail opt-in optimalisaties ook echt effect sorteren. Daarom werk ik AB-testen uit voor de belangrijkste beïnvloedingskansen. Zo weet je zeker dat je achteraf de juiste conclusies trekt.

3.2

Creëer de marketingmiddelen

Zet de aangeleverde wireframes om naar uitgewerkte e-mails, online banners en opt-in formulieren. Controleer bovendien de dataverzameling, want een schoonheidsfoutje zie je gemakkelijker over het hoofd.

4

Lanceer de campagne

Ben je helemaal tevreden over de presentatie van de opt-in marketingaanpak en registreer je iedere online actie correct? Dan kun je de campagne lanceren!

5

Verzamel data

Hebben voldoende mensen de opt-in voor je nieuwsbrief of commerciële e-mails gezien? Mooi! Want dan kun je nu conclusies trekken over de meest succesvolle variant.

6

Evalueer de resultaten

Is een test afgerond? Evalueer dan de resultaten, leer van de nieuwe inzichten en zoek naar nieuwe optimalisaties.

7

Opt-in marketing met de hulp van Seven is the Magic Number

Laat je mij de opt-in marketing optimaliseren van jouw organisatie? Dan profiteer je sowieso van de volgende voordelen:

We testen wat het beste werkt

We voeren AB-testen uit voor de beïnvloedingskansen met het meeste potentieel. Zo leer je stapsgewijs wat het beste werkt voor de opt-in marketing van je organisatie.

1

Je profiteert van het werk van anderen

Ik test niet alleen bij jou, maar ook bij andere klanten. Dat is goed voor iedereen. Want ik deel interessante resultaten met vaste klanten. Zit er een case tussen die op het lijf is geschreven van je organisatie? Dan hoor jij dat als eerste.

2

We sturen op rendement

Voor iedere optimalisatie berekenen we het rendement. Zo wordt investeren een stuk gemakkelijker.

3

Je krijgt altijd maatwerk

Draagvlak is belangrijk. Daarom luister ik goed naar je wensen en mogelijkheden. Zo krijg je een opt-in marketingcampagne waar iedereen mee kan leven.

4

Je leert meer over marketing & psychologie

Ik werk volgens een vaste werkwijze. Als je hier zelf ook mee aan de slag wilt neem ik je graag bij de hand.

5

Dit krijg je opgeleverd

Wil je weten wat je concreet krijgt van mij tijdens een samenwerking? Dat vertel ik graag. Dit kun je namelijk verwachten:

Beïnvloedingskansen

Aan de hand van beïnvloedingskansen leg ik hoe je meer opt-ins kunt verzamelen. Uiteraard met onderbouwing.

Uitgewerkte optimalisaties

De beïnvloedingskansen vertaal ik naar wireframes voor je opt-in verzoek. Deze wireframes staan weer model voor een variant van een AB-test.

Een meetplan

In het meetplan vind je een korte beschrijving van iedere AB-test. Zo weet je zeker dat we de juiste conclusies trekken.

Marketingmiddelen

Meestal moet er wat ontworpen of gebouwd worden voor een goede opt-in marketingcampagne. Ook dit regel ik voor je.

Rapportages

Na iedere testrondes krijg je een rapportage met daarin een verklaring van de behaalde resultaten én advies voor verdere optimalisatie van de opt-in campagne. Want er zijn altijd mogelijkheden voor verdere verbetering.

Wellicht vind je deze expertises ook interessant:

Nieuwe klanten werven

Wil je nieuwe klanten werven? Dan help ik je graag verder: van strategie tot aan implementatie.

Nieuwe klanten werven

Bestaande klanten benaderen

Wil je meer geld verdienen aan je huidige klanten? Klik dan snel verder.

Bestaande klanten benaderen

Online conversieoptimalisatie

Verbeter het rendement van je website, webshop én AdWords campagnes met online conversieoptimalisatie.

Online conversieoptimalisatie